‎⁨ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۳⁩

ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی
از طراحی داخلی در سال۲۰۲۳ چه انتظاری داریم؟

امروزه نیاز به مثبت اندیشی میان مردم بیشتر شده است، به همين جهت آنها به دنبال این هستند که محیط اطراف خود را با چیزی که آنها را خوشحال می کند پر کنند. در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی، این موضوع در رنگ‌ها، بافت‌ها، موارد مورد استفاده، محیط‌های جدید و درک بیشتر جزئیات بیان می‌شود. بنابراین، ترندهای سال 2023 نشان دهنده نیاز به حس آرامش همراه با لوازم تزئینی سرگرم کننده و شاد است.

جزئیات نکات جزيی نیستند. آنها طراحی را می سازند.“

این واقعیت، در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی سال۲۰۲۳ نیز ظاهر می شود. طراحان داخلی و معماران با استفاده از  این جزییات فضاهای جدیدی که مطابق با نیاز مردم باشد را ایجاد می کنند. در اینجا با استفاده از رنگ‌های خاص، مواد طبیعی و نورپردازی، ویژگی‌های اشیای تزئینی و زیبایی‌شناسی، هر یک از تردهایی سال۲۰۲۳ را توضیح خواهیم داد.


 ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۳
۱. تناژ طلایی در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

سال ۲۰۲۳ سال رنگ‌های طلایی خواهد بود که فضای داخلی را با لمسی از تجملات خالص ارتقا می‌دهد. امسال استفاده از رنگ های طلایی در مبلمان، صندلی، جزئیات یا کاغذ دیواری، الهام بخش طراحی داخلی خواهند بود.

اگر از رنگ طلایی به خوبی استفاده شود، بدون اینکه محیط را خسته کند، به آن گرمی و ظرافت می بخشد. اگر با چوب ترکیب شود، بیشتر خودش را نشان می دهد و ترکیبی زیبا و هماهنگ ایجاد می کند. در عکس زیر میز ناهار خوری از برندرا با جزئیات متمایز می بینید که ترکیبی ظریف از چوب دست ساز گردو و ورق طلا است.

رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی


۲. صندلی دلنشین در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

در این دوره، طراحی مبلمان راه کارهایی ارایه می دهد که هنر زندگی مشترک و معاشرت را تشویق می کند. با اکسسوری هایی که حس تجمل را به هر اتاق نشیمن می دهند، می تواند پذیرای دوستان و خانواده و نشاط آور باشد. سال ۲۰۲۳ فرصتی برای گرد هم آوردن دوباره دوستان و خانواده است.

مبلمان راحتی مدرن


۳. فرش های نامنظم در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

کاربرد فرش ها برای غلبه کردن بر یکنواختی زمین و جلب توجه است و فرش‌های نامنظم تأثیر زیادی در کار دارند. این فرش ها با اشکال منحنی، هندسی و زاویه دار خود می توانند ظاهر یک محیط را تغییر دهند و در صورت استفاده صحیح، ظرافت و گرما را منتقل کنند.

فکر کردن به فرشی ایده آل برای اتاق از اولین کارهایی است که باید انجام دهید، زیرا به طور قابل توجهی محیطی دنج، ظریف و پیچیده را ترویج می کند.

خرید فرش مدرن


۴. مواد طبیعی در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

اگر احساس آرامش یکی از نیازهای راحتی مصرف کنندگان شماست، طبیعت بهترین گزینه برای برآورده کردن آن است. مواد طبیعی یک ترند قابل توجه در سال ۲۰۲۳ هستند و حس نرمی و آرامش را ایجاد می کنند.

ترند ورود طبیعت به داخل خانه ها با استفاده از گیاهان در فضای داخلی و خارجی یا مواد طبیعی مانند چوب، کاه، سنگ های طبیعی، کتان و پنبه است.

مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی


۵. شیشه در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

هر چه استفاده از شیشه در معماری و طراحی داخلی بیشتر باشد، بهتر است!

استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد یکپارچگی بیشتر در محیط  می شود و به محیط وسعت و درخشندگی می بخشد. بنابراین، اگر به دنبال گزینه ای هستید که عایق حرارتی با مصرف انرژی کمی باشد، شیشه راه حل خوبی است.

کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی


۶. چوب تیره در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

قبلاً دیدیم که چگونه استفاده از مواد طبیعی یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون  داخلی در سال۲۰۲۳ است، اما حقیقت این است که چوب یکی از برجسته ترین عناصر خواهد بود. بنابراین، ما چوب‌های روشن را که در سبک معماری داخلی نوردیک رایج است کنار گذاشتیم تا از چوب‌های تیره‌تر مانند گردو استفاده کنیم.

استفاده از چوب تیره باعث ایجاد دکوراسیونی با شخصیت و صمیمیت بیشتر است. نکته مهم این است که چوب های تیره را با رنگ های خنثی، مانند بژ یا رنگ های طلایی، ترکیب کنید.

اگر سبک دکوراسیون داخلی مورد علاقه خود را نمی‌شناسید می توانید از بخش تعیین سبک، سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی جدید


۷. مبلمان ماژولار در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

ویژگی بازر این نوع مبلمان کارکرد و خلاقیت آن است. مبلمان ماژولار بهترین انتخاب برای سازماندهی فضاها، به خصوص فضاهای کوچکتر هستند و طراحی هوشمند آنها  می تواند فضا را کارآمدتر کند. مبلمان ماژولار را می توان به راحتی در پیکربندی های مختلف مونتاژ کرد و دوباره سرهم کرد، زیرا طراحان آن را به گونه ای طراحی کرده اند که بادوام و پایدار باشد.

مبلمان ماژولار به دلیل انعطاف پذیری که دارند برای تجهیز فضاهای زندگی، دفاتر و اشیاء به طور فزاینده ای محبوب می شوند. این مبل ها فضاها را تغییر می دهند، اتاق ها را سازماندهی می کنند و حس راحتی را به پروژه یا خانه شما می بخشند.

۸. رنگ های طبیعی و خنثی در ترندهای دکوراسیون داخلی

در سال ۲۰۲۳ شاهد پروژه های طراحی داخلی خواهیم بود که در آن رنگ های خنثی و طبیعی نقطه شروع دکوراسیون هستند. با استفاده از رنگ آبی کهکشانی یا اسطوخودوس دیجیتال ، راحتی و گرما در رنگ ها نیز احساس می شود.

در اینجا می ببینید که چگونه از روانشناسی رنگ برای تعریف پروژه های معماری یا طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

رنگ های طبیعی در مبلمان


۹. نورپردازی در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

محیط های روشن، یکی دیگر از ترندهای اصلی سال۲۰۲۳ است. علاوه بر پنجره های بزرگ، درهای شیشه ای و پروژه هایی که نور خورشید را در اولویت قرار می دهند، افزایش نور طبیعی و مصنوعی نیز روند قابل توجهی خواهد بود.

با محیط های روشن، می توان ایمنی، گرما و رفاه را تضمین کرد که به طور فزاینده ای مورد توجه قرار می گیرند.

۱۰. زیبایی شناسی مجلل در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی

زیبایی شناسی لوکس و مجلل آخرین ترند سال۲۰۲۳ است. راز آن هم در جزئیات است. ما شاهد بازگشت رنگ های روشن، سنگ مرمر، چوب تیره، قطعات تزئینی برجسته، بافت های همپوشانی و اشاره به طبیعت هستیم. نتیجه؟ محیط های پیچیده، ظریف، مجلل و بسیار زیبایی شناختی به طور فزاینده ای مورد استقبال قرار می گیرند.

اگر به دنبال دیدن نمونه ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هستید، می‌توانید بخش ایده‌ دکوراسیون داخلی ما را ببینید.

چیدمان لوکس و زیبا

ممکنه به اینها هم علاقه داشته باشی

ایده سفره هفت سین ۱۴۰۳

ایده سفره هفت سین ۱۴۰۳

هفت سین به عنوان راهی برای تجلیل از طبیعت و خوبی های آن به وجود آمده است. دراین مقاله ۲۰ ایده چیدمان سفره هفت سین…