گیاهان آپارتمانی خوشبو برای دکوراسیون داخلی

گیاهان آپارتمانی خوشبو

گیاهان آپارتمانی می توانند به فضای داخلی شما زیبایی ببخشند، برخی از آنها با عطر شگفت انگیز برگ یا گل خود خانه شما را معطر می‌کنند. تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی خوشبو و معطر وجود دارد که در داخل خانه رشد می کنند و ما در اینجا لیستی از بهترین انتخاب‌ها برای گیاهان آپارتمانی با رشد آسان به شما ارائه می دهیم که باعث می شود خانه شما در تمام طول سال بوی بهاری بدهد.

اگر به استفاده از گل‌های آپارتمانی در منزل خود علاقه دارید، مقاله نقش گل‌های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی را هم ببینید.

گیاهان آپارتمانی خوشبو
شیپور فرشته (Angel’s Trumpet)

گلهای شیپور فرشته بعد از شکوفا شدن بسیار دیدنی است. عطر این شکوفه ها در شب فضا را پر می‌کند. در مناطق گرمسیر این درخت استوایی را می‌توان در فضای باز پرورش داد ولی در مناصق سردسیر در فصل زمستان داخل خانه نگهداری کنید. این گل در صورت خوردن بسیار سمی است، بنابراین آن را از حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید.

شرایط نگهداری: نور زیاد و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۳ متر ارتفاع

شیپور فرشته (Angel's Trumpet)

یاس عربی (Arabian Jasmine)

گل‌های معطر ستاره‌دار یاس عربی در تمام طول سال شکوفا می‌شوند و رایحه‌ای ملایم و گلدار تولید می‌کنند. می‌توانید بعد از بلند شدن ساقه‌های این درختچه را روی یک داربست قرار داده و به آن شکل دهید.

شرایط نگهداری: مکان آفتابی، دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۱.۵ متر ارتفاع

یاس عربی (Arabian Jasmine)

مرکبات (Citrus)

انواع خاصی از پرتقال، لیمو و مرکبات، به شرطی که نور کافی به آنها بدهید می توانند گیاهان آپارتمانی خوبی برای شما باشند. آنها با رایحه های شیرین گل هایشان به شما حس خوبی می دهند و اگر صبور باشید، حتی ممکن است از میوه های آنها لذت ببرید. بهترین گزینه برای مرکبات به عنوان یک گیاه آپارتمانی، خرید یک گونه نامگذاری شده و پیوندی است.

شرایط نگهداری: یک مکان روشن با رطوبت بالا و دمای ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتیگراد و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۳ متر ارتفاع

مرکبات (Citrus)

ارکیده‌ (Orchid)

ارکیده‌ها به قدری زیبا و دوست‌داشتنی هستند که ممکن است فراموش کنید آن‌ها را بو کنید. رکیده ها را در بهار و تابستان به طور منظم آبیاری و کود دهی کنید و در پاییز و زمستان خشک تر و خنک تر نگه دارید.

شرایط نگهداری: نور متوسط تا روشن با رطوبت بالا و دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد، بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

اندازه: تا ۰.۵ متر ارتفاع

ارکیده‌ (Orchid)

بگونیا (Begonia)

بیشتر گل های بگونیا معطر نیستند، پس هنگام خرید حتما آنها را بو کنید. بگونیاهای خود را در بهار و تابستان به طور منظم آبیاری و کود دهید تا گل دهند.

شرایط نگهداری: نور متوسط تا روشن با رطوبت بالا خاک و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: کمتر از ۰.۵ متر

بگونیا (Begonia)

پونه کوهی (Oregano)

پونه کوهی با رایحه ای تند از خانواده پیچک سوئدی است که به راحتی رشد می کند. می توانید از برگ‌های آن برای آشپزی استفاده کنید یا فقط از عطر و بوی انها استفاده کنید. قلمه های این گیاه به راحتی ریشه می کنند و قابل تکثیر است.

شرایط نگهداری: نور متوسط و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۰.۵ متر ارتفاع

پونه کوهی (Oregano)

اکالیپتوس (Eucalyptus)

در حالی که اکثر افراد اکالیپتوس را به عنوان یک گیاهان آپارتمانی خوشبو قبول ندارند، اما این گیاه با رشد سریعی که دارد قابل تبدیل شدن به یک درخت داخلی زیبا را دارد. اکالیپتوس خود را هر چند وقت یکبار هرس کنید تا پرپشت بماند.

شرایط نگهداری: فضای روشن و آفتابی و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۳ متر ارتفاع

اکالیپتوس (Eucalyptus)

گاردنیا (Gardenia)

گاردنیا یکی از معطرترین گل‌ها و یک گیاهان آپارتمانی خوشبو دوست‌داشتنی، اما حیله‌گر است. گل های سفید تک یا دوتایی آن رایحه ای قوی و گلدار انتشار می‌دهند. در بهار و تابستان به آنها کود مخصوص آزالیا بدهید و حتما از این گیاه در برابر بادهای سرد و گرم محافظت کنید.

شرایط نگهداری: نور روشن و رطوبت بالا با دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۱.۵ متر ارتفاع

گاردنیا (Gardenia)

هویا (Hoya)

هویا که معمولاً گیاه مومی نامیده می شود، یک گیاهان آپارتمانی خوشبو بی سر و صدا و قدیمی است با گلهای صورتی یا سفید مومی شکل با رایحه شیرین و برگهای ضخیم، براق و سبز تیره است. اگر چند سال است که این گل را دارید و گل نمی‌دهد، سعی کنید نور بیشتری به آن بدهید.

شرایط نگهداری: نور متوسط، بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

اندازه: تا ۱.۲ متر ارتفاع

هویا (Hoya)

یاس نارنجی (Orange Jessamine)

یاس نارنجی برخی از خوشبوترین گیاهان آپارتمانی خوشبو است که عطر زیادی در اطراف را پخش می‌کند. گل های سفید با ماندگاری طولانی آن بوی شکوفه های پرتقال می دهند. حتی برگ‌های این گل هم معطر هستند.

شرایط نگهداری: نور روشن. رطوبت زیاد؛ بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

اندازه: تا ۳.۵ متر ارتفاع

یاس نارنجی (Orange Jessamine)

پلومریا (Plumeria)

پلومریا درختی استوایی است که به خاطر گل‌های زیبا و عطر خیره‌کننده‌اش معروف است. رایحه قوی گل ها شیرین است. شکوفه های این گل علاوه بر سفید، در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از جمله قرمز و صورتی، زرد و نارنجی، و مخلوط هستند.

شرایط نگهداری: نور روشن، بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

اندازه: تا ۷.۵ متر ارتفاع

پلومریا (Plumeria)

استفانوتیس (Stephanotis)

استفانوتیس با گل‌های سفید و ستاره ای و برگ های سبز تیره و براق خود یکی از گل مورد علاقه برای دسته گل عروسی است. از آنجایی که استفانوتیس در داخل خانه بسیار آهسته رشد می کند، سعی کنید در تابستان با انتقال آن به یک فضای باز نیمه روشن، رشد و شکوفه های بیشتری به آن بدهید.

شرایط نگهداری: نور متوسط و دمای ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۶ متر ارتفاع

استفانوتیس (Stephanotis)

خلیج شیرین (Sweet Bay)

درختچه ای با رشد آهسته که ممکن است تبدیل به یک درخت کوچک شود، خلیج شیرین دارای برگ های سبز براق با رایحه ای معطر و گیاهی است که می‌توانید از آنها در سوپ، خورش و سایر غذاها استفاده کنید. اجازه دهید این گیاه در فضایی خنک در زمستان به حالت خواب برود.

شرایط نگهداری: نور روشن با دمای ۷ تا ۱۵ درجه سانتیگراد و مرطوب نگه داشتن دایمی خاک

اندازه: تا ۹ متر ارتفاع

خلیج شیرین (Sweet Bay)

توجه داشته باشید که شرایط نور، آبیاری، و خاک مناسب نقش مهمی در رشد و نگهداری این گیاهان دارند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به نیازهای خاص هر گیاه توجه کافی را می‌کنید.

ممکنه به اینها هم علاقه داشته باشی