‎⁨نقش گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی⁩

گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی فضای زندگی را جذاب و زیبا می‌کند و محیطی آرام و دلنشین برای ساکنان فراهم می‌آورد. گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی با طبیعت خود، می‌توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

گیاهان آپارتمانی تاثیر زیادی بر سلامتی دارند، به همین دلیل است که افزودن آنها به دکوراسیون خانه یک ضرورت قطعی است. اکثر مردم این واقعیت را می دانند که این گیاهان هوا را تصفیه می کنند و حتی در بعضی موارد بیشتر از دستگاه‌های تصفیه کننده، کیفیت هوا را بهبود می بخشند. علاوه بر این، می توانند اثر آرامش بخشی بر فضا داشته باشند و محیطی با سلامت روانی بالاتر برای شما ایجاد کنند.

با اینکه نگهداری از گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی می‌تواند برای شما کار سختی باشد ولی به طراحی داخلی خانه شما جلوه خاصی می بخشند.آنها به خوبی در شرایط داخلی و فضاهای کوچک مانند آپارتمان‌ها، ادارات، و فضاهای کاری رشد کرده و رونق می‌گیرند.

فواید گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

در اینجا، به بررسی نقش گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی تمرکز می‌کنیم و نشان می‌دهیم که چگونه این گیاهان با افزودن زیبایی، آرامش و ارتباط با طبیعت به فضاهای داخلی، تجربه زندگی را بهبود می‌بخشند.

۱. افزودن زیبایی و طراحی به فضا

استفاده از گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی با اشکال و اندازه‌های متنوع به عنوان عناصر دکوراتیو در فضاهای داخلی می‌تواند به طراحی دکوراسیون داخلی شما زیبایی طبیعی بدهد. انتخاب گیاهان با برگ‌ها و گل‌های رنگارنگ و بافت‌های مختلف برای ایجاد تنوع و جذابیت بصری ایده خوبی برای دکوراسیون داخلی شماست.

۲. ایجاد آرامش و خلق فضاهای آرام

گیاهان طبیعی تأثیر آرامش‌بخشی بر روح و روان افرادی که در آن فضا هستند دارند. آنها می‌توانند خلق و خوی شما را بهبود بخشند و سطح استرس را کاهش دهند.

نتایج یک مطالعه در مجله انسان شناسی فیزیولوژیکی نشان می‌دهد که افرادی که گل‌های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی دارند نسبت به افرادی که فضای سبز در خانه ندارند احساس آرامش و آسودگی بیشتری دارند. استفاده از گیاهانی مانند لاواندر و آلوئه‌ورا با خصوصیت‌های آرامش‌بخش می‌تواند در ایجاد این حس به شما کمک کند.

۳. ارتباط با طبیعت و ایجاد حس زندگی درون خانه

با حضور گیاهان در فضاهای داخلی می‌توانید احساس نزدیکی به طبیعت را تجربه کنید. انتخاب گیاهان با برگ‌ها و ظاهر مشابه به درختان و گیاهان در طبیعت بیشتر می‌تواند این احساس را به شما منتقل کند.

۴. تصفیه هوا و بهبود کیفیت هوای داخلی

توانایی گیاهان آپارتمانی در جذب آلاینده‌های هوا و تصفیه کردن هوای داخلی امری بدیهی است. انتخاب گیاهانی با این خاصیت مانند فیکوس بنجامینا و سنسیوریوم می‌تواند نقش مهمی در تصفیه هوای خانه شما داشته باشد.

طبق آزمایش محققان، مزایای دیگری که گیاهان آپارتمانی می‌توانند برای سلامتی شما داشته باشند اثرات ضد افسردگی، تقویت تمرکز و توانایی های شناختی و حتی توانایی بهبود سریعتر بیماری‌ها است.

اگر به دنبال دیدن نمونه گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی هستید می‌توانید ایده دکوراسیون داخلی ما را ببینید.

بهترین گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

احتمالا یکی از نگرانی‌های شما به عنوان یه باغبان تازه کار، توانایی زنده نگه داشتن این موجودات سبز در خانه‌تان باشد.

خبر خوب برای شما این است که بسیاری از این گیاهان به اندازه کافی سخت و انعطاف پذیر هستند تا زنده بمانند و شما را از مزایای خود بهره‌مند کنند. پس اگر در حفظ و نگهداری گیاهان تخصص ندارید یا تازه کار هستید، توصیه می کنیم با این گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی شروع کنید.

گل مار یا سانسیوریا (Sansevieria)

گیاه مار یا سانسیوریا (زبان مادرشوهر)، گیاهی با برگ‌های کشیده و نازک است که طیف رنگ متنوعی از سبز تا زرد و نارنجی دارد. این گیاه مقاومت بالایی در برابر نور کم و خشکی هوا دارد، نیازی به آبیاری زیاد ندارد و می تواند در بی آبی شدید نیز زنده بماند از این رو یکی از مقاوم ترین گیاهانی است که می توانید پیدا کنید.

برگ های تزئینی و روبانی شکل سانسوریا علاوه بر اینکه به زیبایی دکوراسیون منزل شما می افزایند، تصفیه کننده هوا هستند و مواد شیمیایی مضر مانند بنزن و فرمالدئید را جذب کنند.

مزایا: تصفیه کننده هوا، تحمل آلودگی‌های هوا، آرامش‌بخش و مناسب برای خوابگاه و اتاق خواب.

مراقبت از گل سانسوریا: در هر شرایطی می تواند زنده بماند، بهترین رشد را در نور غیر مستقیم خورشید دارد، به ندرت آبیاری می‌خواهد، اجازه دهید گیاه تا آبیاری بعدی خشک شود.

گل مار یا سانسیوریا (Sansevieria)

گل پتوس یا پوتوس (Pothos)

سرعت رشد این گیاه بالاست و می تواند به سرعت به ابعاد شگفت انگیزی برسد. اگر به دنبال یک گیاه با مراقب کم هستید پتوس برای شما گزینه خوبی است.

پتوس دارای برگ‌های بزرگ و قلبی شکل به رنگ‌های سبز تیره و نقش‌دار است، تحمل نسبتاً خوبی در برابر نور کم دارد و هوای خشک یا آبیاری نامنظم آن را آزار نمی دهد و از نظر توانایی فیلتر کردن مواد شیمیایی مانند بنزن، زایلن، فرمالدئید و غیره شبیه به سانسوریاست.

مزایا: تصفیه کننده هوا، مقاومت در برابر شرایط نامساعد، قابلیت تزئینی و آرایشی بالا.

مراقبت از گل پتوس:‌ این گیاه به نور متوسط تا روشن نیاز دارد و رطوبت را ترجیح می‌دهد، در دماهای گرمتر مانند 18-24 درجه سانتیگراد بهتر رشد می‌کند.  به طور منظم هر ۷الی ۱۰ روز نیاز به آبیاری دارد اما اجازه دهید خاک قبل از آبیاری کاملاً خشک شود.

گل پتوس یا پوتوس (Pothos)

گل دراسنا (Dracaenas)

دراسنا گیاهی با برگ‌های طولانی و باریک در رنگ‌های سبز تا قرمز و زرد است که تحمل نور کم و خشکی هوا را دارد.

توانایی رشد این گیاه در انواع نور آنها را به گیاهان خانگی و اداری تبدیل می کند. دراسنا دارای زیرگونه های مختلف است و مقاوم‌ترین و آسان‌ترین گونه آن Dracaena lisa نام دارد که به دلیل توانایی‌های تصفیه هوا محبوب‌تر است.

مزایا: تصفیه کننده هوا، تحمل شرایط نامساعد، افزایش رطوبت هوا.

مراقبت از گل دراسنا:‌ بیشتر دراسنا‌ها نیاز به نور متوسط تا نور پراکنده دارند، دراسنا‌ها در دماهای معتدل تا گرم رشد می‌کنند. قبل از آبیاری، اطمینان حاصل کنید که لایه بالای خاک خشک شده است و در در فصل زمستان، آبیاری‌ها را کاهش دهید. دراسنا‌ها به رطوبت معتدل علاقه دارند و رشد خوبی در هوای نسبتاً خشک دارند.

گل دراسنا (Dracaenas)

گل عنکبوت یا گندمی

گل گندمی، از گیاهان آپارتمانی محبوب است که برگ های نازک و تزئینی‌اش آن را به گزینه خوبی برای نگهداری تبدیل می کند. تنها شرطی که برای رشد گل گندمی خود باید رعایت کنید، اطمینان از نور کافی خورشید است (اما نه نور مستقیم). اگر علاقه مند به داشتن بیش از یک نوع گیاه عنکبوتی هستید، تکثیر گیاه عنکبوتی بسیار آسان است.

مزایا: گل عنکبوتی به عنوان یک فیلتر طبیعی هوا را تصفیه می‌کند. رشد آسانی دارد و می‌توانید به راحتی آن را در منزل یا محیط کارتان پرورش دهید، از طریق شاخه‌هایش قابل تکثیر است.

مراقبت از گل گندمی: گل گندمی نیاز به نور متوسط تا نور پراکنده دارد، در دماهای معتدل رشد می‌کند. دمای بهینه برای آن بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است. به جابجایی حساس است پس از جا به جا کردن گیاه و تغییر مکان آن خودداری کنید.

گل عنکبوت یا گندمی

گل مونسترا یا مانسترا (Monstera)

مونسترا یک گیاه آپارتمانی زیبا است که بدون نیاز بدون نیاز به رسیدگی زیاد و با نور کم رشد زیادی دارد. اگر می خواهید طراحی اتاق نشیمن خود را با گیاهان زیباتر کنید مونسترا یک انتخاب عالی است که می تواند در مدت زمان کوتاهی به ارتفاعات قابل توجهی برسد.

مزایا: این گیاه توانایی تصفیه هوا در منزل یا محیط کار را دارد، سرعت رشد بالایی دارد، در مکان‌هایی با نور کم به خوبی رشد کند و یک گیاه مقاوم و پر تحمل است.

مراقبت از گل مونسترا: این گل را هفته ای یک بار آبیاری کنید و آن را در سایه قرار دهید.

گل مونسترا یا مانسترا (Monstera)

گل لیلی صلح (Peace Lily)

اگر به دنبال گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی هستید که گل بدهد و در عین حال نگهداری آن آسان باشد، سوسن صلح را انتخاب کنید. گل‌های سفید سوسن در طول سال شکوفا خواهند شد و از مشاهده آن‌ها احساس غرور و رضایت می‌کنید. نگهداری این گیاه بسیار آسان است و برگ های آویزان نشان‌دهنده زمان آبیاری هستند.

مزایا: یکی از گیاهان زیبا است که علاوه بر تصفیه کردن هوا به دلیل داشتن گلهای سفید به عنوان یک عنصر دکوراتیو هم عمل می‌کند. نسبت به نور کم مقاوم و پرتحمل است.

مراقبت از گل لیلی صلح: این گل نیاز به نور متوسط تا کم دارد. رطوبت نسبتا بالایی نیاز دارد، در دمای معمولی اتاق به خوبی رشد می‌کند.

گل لیلی صلح (Peace Lily)

طراحی داخلی خوب باید با سبک زندگی و نیازهای شما مطابقت داشته باشد، حتی اگر فرد پرمشغله‌ای هستید و زمان زیادی را دور از خانه می گذرانید می توانید گیاهان آپارتمانی زیبایی داشته باشید. اگر سبک دکوراسیون مورد علاقه خود را نمی‌شناسید از آزمون تعیین سبک رایگان ما استفاده کنید.

گلهای آپارتمانی در دکوراسیون داخلی با خصوصیات منحصر به فرد خود، علاوه بر زیبایی و تزئینی بودن، بهبود کیفیت هوا، افزایش رطوبت و ایجاد آرامش در فضاهای داخلی را فراهم می‌کنند. شناخت گیاهان آپارتمانی مختلف و خصوصیات آن‌ها، به شما امکان می‌دهد تا بر اساس نیازها و شرایط خود، گیاهان مناسبی را انتخاب کرده و در آپارتمان یا فضای کاری خود پرورش دهید.

ممکنه به اینها هم علاقه داشته باشی