رنگ سال ۲۰۲۴ در دکوراسیون داخلی

رنگ سال ۲۰۲۴

COTY مخفف عبارت “Color of the Year” است، که به معنای “رنگ سال” می‌باشد. این انتخاب هر ساله توسط برخی از شرکت‌ها، به خصوص شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و تولید رنگ‌ها و دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، انجام می‌شود. امسال هم رنگ سال ۲۰۲۴ را معرفی کرده‌اند.

برخی از معانی و مفاهیمی که به COTY یا رنگ سال اختصاص می‌یابد عبارتند از:

۱. نمایانگر روحیه و احساسات سال

   – رنگ سال به طور معمول انتخابی است که به روحیه و احساسات مردم در طول سال مرتبط باشد. مثلاً، یک رنگ ملایم و آرام ممکن است در سالی که تازه‌ترین رویدادها و چالش‌ها رخ داده باشد، انتخاب شود.

۲. تاثیر بر طراحی و دکوراسیون

   – رنگ سال تاثیر زیادی بر صنایع مختلف دارد، از جمله طراحی لباس، طراحی داخلی، آرایشی و بهداشتی و حتی صنایع چاپ و تبلیغات. این انتخاب می‌تواند به عنوان منبع الهام برای خلق محصولات جدید و مد روز استفاده شود.

۲. پیش‌بینی روند رنگی

   – شرکت‌هایی که در زمینه تولید رنگ‌ها فعالیت دارند، با انتخاب رنگ سال نشان می‌دهند که چه رنگ‌ها و طیف‌هایی در آینده ممکن است محبوب شوند. این موضوع برای تأثیرگذاری بر بازار و جلب توجه مصرف‌کنندگان اهمیت دارد.

هر ساله، شرکت‌های مختلفی رنگ سال خود را اعلام می‌کنند و این انتخابات به عنوان موارد جذاب و جلب توجه در صنعت طراحی شناخته می‌شوند.

در اینجا سعی داریم تا رنگ‌ سال ۲۰۲۴ در دکوراسیون داخلی که توسط شرکت های مختلفی مانند Pantone، Sherwin-Williams، و Benjamin Moore اعلام شده است را معرفی کنیم تا بتواند الهام‌بخش شما برای انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل‌تان باشد.

رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون: هلو

در سال پیش رو به دنبال احساس گرما و ملایمت هستید؟ پنتون پشت شماست. کمپانی پنتون، در یکی از اعلامیه های COTY سال، رنگ هلویی (Peach Fuzz) را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ نام برد. لتریس آیزمن مدیر مؤسسه رنگ پنتون می‌گوید: «در دنیایی که می‌تواند بسیار خشن به نظر برسد، مردم به دنبال رنگ‌هایی هستند که آرام‌بخش، ملایم و گرم باشند، رنگ‌هایی که ما را پرورش می‌دهند و راحتی فراهم می‌کنند».

رنگ صورتی مایل به نارنجی کاملاً خوش طعم است و می تواند جایگزین گرمی برای رنگ کرم یا خاکستری در خانه شما باشد. می‌توانید با رنگ هلویی حمام، اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود را به مکانی دنج تبدیل کنید.

رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون

رنگ سال بنجامین مور: آبی نوا

بنجامین مور Blue Nova، آبی-بنفش کهکشانی را به عنوان سایه‌ای که در سال آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت، معرفی کرد. آندریا ماگنو، مدیر بازاریابی و توسعه رنگ شرکت، می‌گوید: «ما عاشق کیفیت، تجملات و جذابیت بودیم، که با این رنگ خوب پیش رفت و متعادل شد. پالت متناظر با این رنگ از 9 رنگ اضافی از جمله زرد روشن، سبز تیره، و نارنجی گرم تشکیل شده است که از تغییر حال و هوای متفاوت بین خلق‌وخوهای مختلف در سال پیش رو پشتیبانی می‌کند.

رنگ سال بنجامین مور

رنگ سال شروین ویلیامز: آبی روشن

شروین ویلیامز امسال از آبی روشن به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد. سو وادن، مدیر بازاریابی رنگ شروین ویلیامز، رنگ سال آبی روشن را اینطور توصیف می‌کند «تمیز است، آرام است، و دارای ته مایه‌ای لطیف است. “و ما معتقدیم که این رنگ مناسب این زمان است.

رنگ سال شروین ویلیامز

رنگ سال گراهام و برون: سبز خنثی

رنگ سبز همچنان در سال آینده رنگ محبوبی خواهد بود. شرکت انگلیسی Graham & Brown تولید کننده دیوارپوش و رنگ، سبز خنثی را به عنوان رنگ مورد علاقه سال آینده خود نامیده است. به گفته این شرکت، سبز “رنگ پیچیده و در عین حال انعطاف پذیری است که به فضا عمق می بخشد و خطوط داخل و خارج را محو می‌کند.” این رنگ با تناژ گرم خود، قابلیت عمل به عنوان یک رنگ خنثی را دارد و به عنوان “جایگزینی خلاقانه برای طرح‌های داخلی خاکستری شناخته می‌شود. این رنگ از مادر طبیعت الهام گرفته و تصویری سرسبز و زیبا ایجاد می‌کند.

اگر به دکوراسیون داخلی با رنگ سبز علاقمند هستید می‌توانید مقاله انتخاب رنگ سبز در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

رنگ سال گراهام و برون

رنگ سال گلیدن (Glidden): زرد روشن

آیا دهه ۲۰۰۰ را که بیشتر از رنگ زرد برای اتاق ها استفاده می‌شد به خاطر می‌آورید؟ این روند ممکن است شما را به یاد دوران دور و درازی بیاندازد، اما به نظر می‌رسد دهه ۲۰۰۰ دوباره در حال بازگشت است. در اواخر ماه اوت، کمپانی Glidden اعلام کرد که رنگ زرد روشن به نام Limitless را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ خود را انتخاب کرده است.

Glidden این رنگ انعطاف‌پذیر را به عنوان رنگ دیواری، رنگ تاکیدی یا حتی به عنوان یک راه برای افزایش جلب توجه در خانه تبلیغ کرده است. “این رنگ خنثی مدرن، همانطور که از اسمش پیداست به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که جایگزینی مناسب برای رنگ‌های خنثی سرد سال گذشته است”، اشلی مک‌کالوم، متخصص رنگ گلیدن در یک اطلاعیه مطبوعاتی گفت: “با انتخاب رنگ زرد روشن، رنگ خاکستری رسما حذف می‌شود.”

رنگ سال گلیدن (Glidden)

رنگ سال ۲۰۲۴ کمپانی C2: آبی روشن

وقتی صحبت از انتخاب رنگ برای خانه شما به میان می‌آید، آبی شفاف و روشن گزینه مناسبی برای رنگ سال ۲۰۲۴ است و امسال C2 Paint، این موضوع را مورد توجه قرار داده است. برخلاف آبی های پر‌رنگ که سه سال پیش به عنوان رنگ سال تعریف شده بود، این رنگ به معنای تداعی کننده دنیای طبیعی است.

فیلیپا رادون، طراح داخلی و متخصص رنگ C2 در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «این رنگ ما را به یاد آسمان آبی می‌اندازد و مجموعه‌ای بزرگ از رنگ‌های آبی طبیعت برای ما ارائه می‌دهد. ماهیت متناقض آن توانایی دوگانه ای برای بالا بردن انرژی و ایجاد حس آرامش در ما دارد. این شرکت همچنین از دو رنگ مکمل عسلی و سبز تیره و مرموز، به عنوان بخشی از پالت خود نام برد.

رنگ سال ۲۰۲۴ کمپانی C2

رنگ سال بهر (Behr): زغالی مایل به سیاه

سال گذشته، شرکت Behr یک سفید نرم به نام Blank Canvas را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ خود معرفی کرد. امسال این شرکت با انتخاب رنگ زغالی مایل به سیاه به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴، تصمیم کاملا متفاوتی گرفت. با اینکه ممکن است استفاده از این رنگ برای برخی جسارت‌آمیز باشد، اما متخصصان Behr گفته‌اند که این انتخاب با حس تنوع طلبی مشتریان هماهنگ است.

“صاحبان منازل به دنبال یک استایل تیره و مشکی هستند که سبک طراحی منزل آنها را شیک و متفاوت ‌کند”، اریکا ولفل معاون ارتباطات رنگی و خلاقیت این شرکت گفته است: “ما از این رنگ خوشمان می‌آید چون این رنگ سیاه خاکستری خیلی تیره نیست، یک رنگ سیاه نرم است که حساسیت‌های شما را بر می‌انگیزد”.  با استفاده از این رنگ نسبت به زمانی که از یک رنگ آبی، سفید یا قهوه‌ای استفاده می‌کنید احساس متفاوت‌تری به فضا خواهید داشت.

رنگ سال بهر (Behr)

رنگ سال والسپار (Valspar): آبی متعادل

والسپار که متعلق به شروین ویلیامز است، رنگ آرامبخش و اقیانوسی به نام Renew Blue را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب کرده است. این شرکت به ویژگی‌های آرام خود و تمرکز مجدد بر یافتن «تعادل در جایی که بیشترین اهمیت را دارد» اشاره می‌کند. برخلاف آبی های پر رنگ که سه سال پیش به عنوان رنگ سال انتخاب شده بود، این رنگ تداعی کننده دنیای طبیعی است.

سو کیم، مدیر بازاریابی رنگی شرکت، Renew Blue را “الهام گرفته از عناصر زودگذر مانند مه، ابرها و دریاچه های یخچالی” توصیف کرد. علاوه بر این، او افزود: “آبی به عنوان یک رنگ کلاسیک به رنگ خنثی جدیدی برای خانه های امروزی تبدیل شده است و می توان آن را با انواع سبک های طراحی ترکیب کرد.”

رنگ سال والسپار (Valspar)

رنگ سال مینواکس (Minwax): آبی خلیج

با توجه به اینکه این شرکت هم، مانند Valspar، تحت خانواده برند Sherwin-Williams زندگی می‌کند، این شرکت نیز سبز-آبی آرام‌بخش را به نام Bay Blue به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است. این شرکت در گفته‌های خود خاطرنشان کرد: «با غنی‌سازی و متمایز کردن زیبایی طبیعی چوب، فضاهای به یاد ماندنی را در خانه ایجاد می‌کند».

رنگ سال مینواکس (Minwax)

رنگ سال کریلون (Krylon): پرنده آبی

شرکت رنگ اسپری کریلون نیز رنگ آبی با تناژ بالا را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ خود اعلام کرد. به گفته این شرکت، Bluebird، آبی روشن اشباع شده است. اشلی بانبری، مدیر بازاریابی رنگی کریلون، می گوید: «پرنده آبی شادی و رضایت را در فضا برمی انگیزد، و تمایل مصرف کنندگان به «دکور دوپامین» را در بر می گیرد. آن را روی مبلمان، لوازم تزئینی یا حتی درب ورودی خود اسپری کنید تا یک دیزاین شاد داشته باشید.

رنگ سال کریلون (Krylon)

رنگ های پسر هلندی: سبز زیتونی

با انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ حرکت به سمت رنگ‌های تیره ادامه می یابد. این انتخاب مانند تکامل طبیعی از سبزهای مریم گلی در طول چرخه رنگی 2022 دیده می شود که این بار با پیچ و تاب سکسی و خوش خلقی ترکیب شده است. سبز زیتونی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای صاحب خانه هایی باشد که به دنبال یک پالت تیره  بجز رنگ مشکی هستند.

رنگ های پسر هلندی

ممکنه به اینها هم علاقه داشته باشی